یادداشتی بر فیلم “مردی بدون سایه” ساخته علیرضا رییسان به بهانه اکران در جشنواره فجر

🎬یادداشتی بر فیلم “مردی بدون سایه” ساخته علیرضا رییسان به بهانه اکران در جشنواره فجر

“بی هدف و سرگردان”

✅مردی بدون سایه را بعد از دو فیلم چهل سالگی و دوران عاشقی می توان سومین عاشقانه علیرضا رییسان دانست که او با ساختن این فیلم سه گانه عاشقانه اش را تکمیل می کند.
فیلمساز سعی زیادی کرده است که لحن بیانی متفاوتی در این فیلم داشته باشد و روابط و مناسبات آدم ها را در قالب یک داستان قصه گو بازگو کند که البته در انجام این مهم ناموفق بوده است.
مردی بدون سایه درباره بحران عاطفی و عاشقانه انسان معاصر است که شرایط نامطلوب اقتصادی آن را تشدید می کند.
فیلمنامه این اثر به شدت ضعیف و سست است و فاقد انسجام لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم حتی متوسط است.
اولین موضوعی که به شدت آزار دهنده است اینست که اگر سکانس هایی از این فیلم که در اسپانیا فیلمبرداری شده در شهرهایی در داخل ایران فیلمبرداری می شد چه اتقاقی در فیلمنامه می افتاد؟!
اصلا کارکرد دراماتیک سکانس های فیلمبرداری شده در اسپانیا چیست؟!!!
فیلم مردی بدون سایه فیلمی است آشفته و سردرگم که روابط علت و معلولی و داشتن منطق حداقلی را کاملا فراموش کرده است.
بازی تمام شخصیت های فیلم به جز فرهاد اصلانی در نقش سرگرد پلیس آگاهی چنگی به دل نمی زد و شخصیت ها در مردی بدون سایه،کاملا رها و هر کدام در جستجوی سایه خود هستند!

▪مصطفی تجلی

🎬 پایگاه چندرسانه‌ای هفت سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *