یادداشتی بر فیلم “تیغ و ترمه” ساخته کیومرث پوراحمد به بهانه اکران در جشنواره فجر

🎬 یادداشتی بر فیلم “تیغ و ترمه” ساخته کیومرث پوراحمد به بهانه اکران در جشنواره فجر

“بی پایه و اساس”

✅تیغ و ترمه آنقدر فیلم بدی هست که پیدا کردن یک نکته مثبت در آن درست مثل آب در هاون کوبیدن است!
قطعا بعد از تماشای این فیلم هم خسته و هم عصبانی می شوید.
بزرگترین مشکل این اثر،فیلمنامه بسیار ضعیف و سست آن است.داستان فیلم با خیانت امیر(پژمان بازغی) به ترمه(دیبا زاهدی) آغاز می شود اما پس از گذشت یک ربع از فیلم،به جای پرداختن به این ماجرا و اینکه چرا امیر انسانِ زن بازی است کلا این موضوع فراموش می شود و تمرکز اصلی بر روی سوال ترمه پیرامون مرگ پدرش متمرکز می شود که آن هم در ادامه فیلم به بدترین شکل ممکن به آن پرداخته می شود.
این عدم انسجام خط روایت داستان در کنار دیالوگ های بی ربط واقعا آزاردهنده است.
بازی تمامی بازیگران در این فیلم بد،کنترل نشده و در بیشتر مواقع اغراق آمیز است.
پژمان بازغی در نقش امیر نماد یک انسان هوس باز و زن باز است که آنقدر بد بازی کرده است که نمی توان تحملش کرد.
لاله اسکندری در نقش لیلی(مادر ترمه) هم فقط روی اعصاب شما راه می رود و در هیچ سکانسی تمرکز کافی بر بازی خودش ندارد که البته این در وهله اول به کارگردانی ضعیف کیومرث پوراحمد بر می گردد.
فیلم قبلی کیومرث پوراحمد “کفش هایم کو” نام داشت که یک فاجعه بود و حالا او با ساختن “تیغ و ترمه” ثابت کرد که چقدر خوب فیلم بدساختن را بلد است!

▪مصطفی تجلی

🎬 پایگاه چندرسانه‌ای هفت سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *